Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Zajęcia praktyczne dla studentów stomatologii do poprawy

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Zajęcia praktyczne dla studentów stomatologii do poprawy

Zajęcia praktyczne dla studentów stomatologii do poprawy

Ministerstwo zdrowia zaprezentowało projekt rozporządzenia w sprawie ramowego programu zajęć praktycznych dla kierunku lekarskiego i lekarsko-dentystycznego. Zdaniem Naczelnej Izby Lekarskiej, zajęcia dla studentów stomatologii powinny zostać rozszerzone m.in. o nauczanie z zakresu radiologii stomatologicznej.

Jak podkreślono w komunikacie NRL, dwusemestralne praktyczne nauczanie studentów ostatniego roku kierunku lekarskiego i lekarsko dentystycznego jest istotnym elementem zdobywania umiejętności potrzebnych do wykonywania zawodu. Należy więc dążyć do tego, aby w ramach programu nauczania praktycznego przedstawić studentom szerokie spektrum umiejętności koniecznych do wykonywania zawodu. Obawy samorządu budzi jednak to, czy rzeczywiście wszystkie umiejętności wymienione w załącznikach do projektu rozporządzenia student będzie w stanie opanować w ramach praktycznego nauczania. Zaapelowano więc, aby w miarę możliwości wspierać ten etap kształcenia studentów i zapewniać warunki do realizacji procedur wymienionych w wykazach.

Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej proponuje rozszerzyć ramowy program zajęć dla kierunku lekarsko-dentystycznym o praktyczne nauczanie z zakresu radiologii stomatologicznej i szczękowo-twarzowej. Program praktycznego nauczania powinien obejmować m.in. informacje o specyfice pracowni RTG, wyposażeniu pracowni w sprzęt, technikach wykonywania zdjęć wewnątrzustnych, w tym tele-bocznych i pantomograficznych, zasadach interpretacji i opisywania zdjęć RTG, roli badań RTG w leczeniu endodontycznym oraz diagnostyce RTG w chorobach przyzębia.

Proponuje się także uzupełnienie programu nauczania w zakresie protetyki stomatologicznej o wiedzę praktyczną związaną z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań i technologii cyfrowych takich jak m.in. zastosowanie skanera wewnątrzustnego zamiast tradycyjnego wycisku, zastosowanie drukarek 3D czy wirtualnego planowania zabiegów. Postuluje się także, aby do programu nauczania dodać informację o zasadach prowadzenia praktyki dentystycznej.

Samorząd lekarski zgłasza także, że w ramowym programie zajęć dla kierunku lekarsko-dentystycznego powinno się uwzględnić umiejętność interpretacji wyników badań cytologicznych i histopatologicznych.

80 prezentacji, studenci ze wszystkich uczelni medycznych w Polsce oraz goście z zagranicy – w Łodzi odbyła się jubileuszowa 20. edycja Międzynarodowej Konferencji Naukowej Studentów Stomatologii im. Michała Kłopotowskiego. Jest to największa, najstarsza i najbardziej prestiżowa konferencja młodych dentystów w Polsce. Konferencja odbywa się co dwa lata. Studenci prezentują prace naukowe zarówno kliniczno-doświadczalne, jak i poglądowe. Wydarzenie ma formę konkursu, podczas którego najlepsze prace są nagradzane. Partnerem medialnym konferencji od lat są portale Dentowizja oraz Dentonet.

AF

Fot. DarkoStojanovic, pixabay.com


Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres