Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Przyłącz się do kampanii społecznej „Internet nie leczy”

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Przyłącz się do kampanii społecznej „Internet nie leczy”

Przyłącz się do kampanii społecznej „Internet nie leczy”

Z badania przeprowadzonego na początku września tego roku przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 92 proc. ankietowanych regularnie poszukuje w Internecie informacji na temat stanu zdrowia.

Statystyki szukania informacji na temat zdrowia w internecie ujawniają, że:
– 9 na 10 Polaków szuka w Interecie informacji na temat zdrowia;
– 50% osób szuka w internecie informacji na temat zdrowia częściej niż raz w miesiącu;
– 35% internautów informacji na temat zdrowia szuka na ogólnotematycznych forach dyskusyjnych;
– 76% osób szuka w sieci informacji na temat sposobów leczenia się;
– 50% internautów deklaruje, że zdarzyło im się leczyć siebie lub swoich bliskich metodami znalezionymi w sieci bez odbycia konsultacji lekarskiej;
– tylko 34% osób faktycznie decyduje się na konsultację lekarską w przypadku zauważenia u siebie niepokojących objawów.

INTERNET NIE LECZY to ogólnopolska akcja o charakterze edukacyjnym, której celem jest uświadomienie użytkownikom Internetu, iż wszelkie informacje o treści medycznej zawsze należy zweryfikować u lekarza specjalisty.

Organizatorzy akcji chcą również zwrócić uwagę internautów na niską jakość merytoryczną wirtualnych porad oraz na fakt, że ich autorami wcale nie muszą być osoby legitymujące się dyplomem lekarskim.

Podkreślają również, że jedynie wykształcony specjalista jest w stanie określić, które objawy powinny budzić niepokój i jak leczyć ich przyczynę. 

Samodzielne diagnozowanie się za pomocą informacji znalezionych w sieci może prowadzić do postawienia złego rozpoznania, a co za tym idzie – złego leczenia lub groźnych w skutkach zaniedbań.

Zobacz również  "Dr Google radzi…"

B.Sz.


Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres