Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Przychodzi pacjent do gabinetu… O roli asystentki w budowaniu pierwszego wrażenia pacjenta

1 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Przychodzi pacjent do gabinetu… O roli asystentki w budowaniu pierwszego wrażenia pacjenta

Przychodzi pacjent do gabinetu… O roli asystentki w budowaniu pierwszego wrażenia pacjenta

W biznesie od lat znana jest zasada, że zdobycie klienta wcale nie jest trudne – o wiele trudniejsze jest jego utrzymanie. Znajduje ona zastosowanie także w usługach zdrowotnych, a kluczowe jest pierwsze wrażenie pacjenta podczas wizyty w danym gabinecie. Sporo do zrobienia w tej kwestii ma również asystentka stomatologiczna lub recepcjonistka.

Pierwsza wizyta pacjenta w danym gabinecie stomatologicznym jest wydarzeniem, które w praktyce wielokrotnie decyduje o tym, czy kiedykolwiek do niego wróci. Wbrew pozorom, w większości przypadków pierwszego kontaktu z pacjentem nie nawiązuje lekarz, ale recepcjonistka lub asystentka stomatologiczna, do zadań której należy prowadzenie recepcji. To od niej tak naprawdę zależy zaprezentowanie gabinetu w profesjonalny, ale i ciekawy sposób.

Pierwszy kontakt z pacjentem może mieć formę osobistą, telefoniczny i mailowy (więcej informacji na temat zasad mailowego kontaktu z pacjentem można znaleźć tutaj). Szanse na jego pozyskanie i – co ważniejsze – utrzymanie znacznie rosną, jeśli w trakcie pierwszych interakcji zostanie potraktowany z empatią oraz zrozumieniem. Konieczne jest przestrzeganie wszystkich podstawowych formuł grzecznościowych. Z pewnością pacjent sam poinformuje o tym, jakiej konkretnie pomocy szuka u dentysty, ale warto zapytać go o to, skąd dowiedział się o istnieniu placówki – po pierwsze jest to okazanie mu zainteresowania, a z drugiej – pomaga dowiedzieć się, jakie są najbardziej efektywne drogi dystrybucji informacji o gabinecie.

Nowy pacjent gabinetu stomatologicznego oczekuje od asystentki/recepcjonistki przede wszystkim odpowiedzi na nurtujące go pytania, dotyczące np. możliwego terminu wizyty, zakresu oferowanych usług czy obowiązującego cennika. Dlatego zarówno terminarz, jak i cennik powinny znajdować się na przysłowiowe wyciągnięcie ręki – wówczas będzie można sprawdzić, czy istnieje szansa na spotkanie z lekarzem w oczekiwanym terminie lub na jakie wydatki związane z leczeniem musi przygotować się pacjent. Wszystko to wpływa na odbiór gabinetu jako miejsca profesjonalnego.

Równie ważna jest estetyka recepcji w gabinecie stomatologicznym. Choć oczywiście wystrój miejsca, jego umeblowanie czy wyposażenie zależą od właściciela placówki, to jednak także asystentka/recepcjonistka może zadbać o szczegóły, które zbudują pozytywny obraz gabinetu. Recepcja powinna być czysta i uporządkowana, na widoku lepiej nie też zostawiać rzeczy prywatnych. Nie wolno również zapominać o schludnym stroju oraz ogólnie zadbanym wyglądzie.

Kultura, pozytywne wrażenie, właściwa forma rozmowy przez telefon – to zdaniem dr Magdaleny Szumskiej podstawy profesjonalnej recepcji w gabinecie stomatologicznym. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę?

AF


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Dentonet - etyka zawodowa w pracy asysty stomatologicznej
Etyka w pracy asystentek i higienistek stomatologicznych Asysta

W polskim ani unijnym prawodawstwie nie istnieje dokument, który regulowałby etyczne aspekty pracy asystentek stomatologicznych, tak jak w przypadku lekarzy czyni to Kodeks Etyki Lekarskiej. Istnieje jednak kilka zasad, których przestrzeganie gwarant...

Stomatologiczne IQ – nowe pojęcie w stomatologii Lekarz

Stomatologiczne IQ pacjenta – to nowe pojęcie w polskiej stomatologii, które w życie wprowadza Kamil Kuczewski, wykładowca, szkoleniowiec, doradca, trener rozwoju praktyk stomatologicznych. Czym jest stomatologiczne IQ, jak je rozwijać, jakie może da...

numer telefonu na recepcie - Dentonet.pl
Telefon pacjenta na recepcie? Ministerstwo nie widzi takiej potrzeby Lekarz

Środowisko farmaceutyczne apeluje o zapisywanie na receptach numerów telefonów pacjentów. Interpelację w tej sprawie złożyła do ministra zdrowia posłanka PO Ewa Kołodziej. Wiceminister Krzysztof Łanda w odpowiedzi stwierdził jednak, że resort nie prz...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Fototapety i plakaty do gabinetu dentystycznego oraz poczekalni Lekarz

Powiedzmy sobie szczerze: wizyty w gabinecie dentystycznym wielu osobom kojarzą się z bólem i dyskomfortem. I mimo iż stomatologia już od dawna nie ma nic wspólnego z wyrywaniem zębów kowalskimi szczypcami przy znieczuleniu w formie haustu czegoś moc...

PIT
Ostatni dzwonek na wręczenie pracownikom formularza PIT-11 Lekarz

Już tylko kilka dni pozostało dentystom prowadzącym własną działalność i zatrudniającym pracowników na przekazanie im formularzy PIT-11 z informacjami o osiągniętych w 2016 r. dochodach. Termin mija 28 lutego.Lekarze dentyści zatrudniający pracownikó...

Dodaj komentarz (1 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

ZOBACZ KOMENTARZE
Rox
Świetne uwagi.
Oceń komentarz:     1: : 0 Odpowiedz
Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres