Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Przychodzi pacjent do gabinetu… O roli asystentki w budowaniu pierwszego wrażenia pacjenta

1 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Przychodzi pacjent do gabinetu… O roli asystentki w budowaniu pierwszego wrażenia pacjenta

Przychodzi pacjent do gabinetu… O roli asystentki w budowaniu pierwszego wrażenia pacjenta

W biznesie od lat znana jest zasada, że zdobycie klienta wcale nie jest trudne – o wiele trudniejsze jest jego utrzymanie. Znajduje ona zastosowanie także w usługach zdrowotnych, a kluczowe jest pierwsze wrażenie pacjenta podczas wizyty w danym gabinecie. Sporo do zrobienia w tej kwestii ma również asystentka stomatologiczna lub recepcjonistka.

Pierwsza wizyta pacjenta w danym gabinecie stomatologicznym jest wydarzeniem, które w praktyce wielokrotnie decyduje o tym, czy kiedykolwiek do niego wróci. Wbrew pozorom, w większości przypadków pierwszego kontaktu z pacjentem nie nawiązuje lekarz, ale recepcjonistka lub asystentka stomatologiczna, do zadań której należy prowadzenie recepcji. To od niej tak naprawdę zależy zaprezentowanie gabinetu w profesjonalny, ale i ciekawy sposób.

Pierwszy kontakt z pacjentem może mieć formę osobistą, telefoniczny i mailowy (więcej informacji na temat zasad mailowego kontaktu z pacjentem można znaleźć tutaj). Szanse na jego pozyskanie i – co ważniejsze – utrzymanie znacznie rosną, jeśli w trakcie pierwszych interakcji zostanie potraktowany z empatią oraz zrozumieniem. Konieczne jest przestrzeganie wszystkich podstawowych formuł grzecznościowych. Z pewnością pacjent sam poinformuje o tym, jakiej konkretnie pomocy szuka u dentysty, ale warto zapytać go o to, skąd dowiedział się o istnieniu placówki – po pierwsze jest to okazanie mu zainteresowania, a z drugiej – pomaga dowiedzieć się, jakie są najbardziej efektywne drogi dystrybucji informacji o gabinecie.

Nowy pacjent gabinetu stomatologicznego oczekuje od asystentki/recepcjonistki przede wszystkim odpowiedzi na nurtujące go pytania, dotyczące np. możliwego terminu wizyty, zakresu oferowanych usług czy obowiązującego cennika. Dlatego zarówno terminarz, jak i cennik powinny znajdować się na przysłowiowe wyciągnięcie ręki – wówczas będzie można sprawdzić, czy istnieje szansa na spotkanie z lekarzem w oczekiwanym terminie lub na jakie wydatki związane z leczeniem musi przygotować się pacjent. Wszystko to wpływa na odbiór gabinetu jako miejsca profesjonalnego.

Równie ważna jest estetyka recepcji w gabinecie stomatologicznym. Choć oczywiście wystrój miejsca, jego umeblowanie czy wyposażenie zależą od właściciela placówki, to jednak także asystentka/recepcjonistka może zadbać o szczegóły, które zbudują pozytywny obraz gabinetu. Recepcja powinna być czysta i uporządkowana, na widoku lepiej nie też zostawiać rzeczy prywatnych. Nie wolno również zapominać o schludnym stroju oraz ogólnie zadbanym wyglądzie.

Kultura, pozytywne wrażenie, właściwa forma rozmowy przez telefon – to zdaniem dr Magdaleny Szumskiej podstawy profesjonalnej recepcji w gabinecie stomatologicznym. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę?

AF


Dodaj komentarz (1 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

ZOBACZ KOMENTARZE
Rox
Świetne uwagi.
Oceń komentarz:     1: : 0 Odpowiedz
Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres