Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

O trudnej sztuce komunikacji z pacjentem

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
O trudnej sztuce komunikacji z pacjentem

O trudnej sztuce komunikacji z pacjentem

Czym są słowne agresory i dlaczego w kontaktach z pacjentami należy ich unikać? Na jakie słowne niuanse warto zwrócić uwagę podczas rozmowy z obcojęzycznym pacjentem? Co to są szumy komunikacyjne i w jaki sposób można je niwelować? Jak rozmawiać z zatrudnionym przez nas personelem, a przede wszystkim – z naszymi pacjentami, tak aby wymiana informacji była efektywna? Na te pytania znajdą Państwo odpowiedzi w najnowszym, pierwszym w tym roku numerze „e-Dentico”, poświęconym trudnej sztuce komunikacji w gabinecie stomatologicznym.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Agnieszkę Bukowską-Piestrzyńską (jedną z autorek najnowszego numeru), komunikacja interpersonalna na płaszczyźnie pacjent – dentysta jest dziś ważna lub bardzo ważna dla przeszło 80% ankietowanych pacjentów. Tak więc obecnie lekarz stomatolog – o ile nie chce, aby jego gabinet świecił pustkami – musi posiadać nie tylko wysokie kompetencje medyczne, lecz również szereg umiejętności psychospołecznych (z zakresu psychologii, socjologii oraz marketingu).

I właśnie owe specyficzne umiejętności są wiodącym tematem lutowego numeru. W nowym „e-Dentico” znajdą Państwo wiele interesujących artykułów, omawiających różne aspekty komunikacji z pacjentem. I tak, Magdalena Szumska wyjaśni, na czym polega ekonomia komunikacji i za pomocą jakich metod możemy poprawić jej jakość. Mariusz Oboda opisze skuteczną zmianę zachowań lekarza oraz metody rozwoju umiejętności interpersonalnych. Agnieszka Przyklęk scharakteryzuje zasady językowego savoir-vivru, obowiązujące w kontaktach z cudzoziemcami i w zabawny sposób nam podpowie „Jak leczyć obcokrajowców i nie zwariować…”. Natomiast Agnieszka Bukowska-Piestrzyńska przedstawi wyniki swoich badań w zmuszającym do refleksji artykule „Komunikacja z pacjentem z perspektywy pacjenta, lekarza dentysty i studenta stomatologii”.

Pracownikom gabinetu stomatologicznego – stwierdza w swoim tekście Agnieszka Bukowska-Piestrzyńska – powinno zależeć na tym, by być pozytywnie postrzeganymi przez pacjentow, gdyż będzie to dobry krok w kierunku nawiązania długotrwałych relacji na płaszczyźnie pacjent–personel gabinetu (w szczególności lekarz dentysta). Przychylnie nastawiony pacjent przekazuje ponadto pozytywne opinie o placowce innym potencjalnym pacjentom, a – co równie ważne – jest wiarygodnym (i bezpłatnym) źrodłem informacji o funkcjonowaniu gabinetu. Dlatego tak istotne jest, by stomatolog/personel pomocniczy miał świadomość, iż właściwa komunikacja z pacjentem pomaga w budowaniu wizerunku przyjaznego gabinetu”. Warto więc pamiętać, iż umiejętności intepersonalne lekarza–dentysty nie tylko wpływają na jakość jego relacji z pacjentami, lecz również posiadają wymiar finansowy. Zdaniem A. Bukowskiej-Piestrzyńskiej, jedynie stomatolog, który stale pamięta, iż „każdy pacjent jest przede wszystkim człowiekiem, a nie zębami do leczenia”, zdobędzie lojalność i przywiązanie swoich pacjentów.

A w dobie pogłębiającej się recesji i dużej konkurencji – lojalny klient jest na wagę złota.

Poza tekstami z zakresu komunikacji w nowym wydaniu dwumiesięcznika znajdą Państwo artykuły stricte medyczne, m.in. na temat pokrywania recesji dziąsłowych, problemów z adaptacją do protez, o walorach retainerów metalowych i kompozytowych wzmacnianych włóknem szklanym oraz rozszczepieniu wyrostka zębodołowego przed zabiegiem natychmiastowej implantacji.

Prenumeratę dwumiesięcznika „e-Dentico” można zamawiać przez formularz na stronie internetowej www.edentico.pl, mailem (prenumerata@edentico.pl) oraz telefonicznie pod nr (42) 676 28 25 lub 601 557 879.

 

B.Sz.


Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres