Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Marketing gabinetu stomatologicznego – kształtowanie wizerunku

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Marketing gabinetu stomatologicznego – kształtowanie wizerunku

Marketing gabinetu stomatologicznego – kształtowanie wizerunku

Jak być pozytywnie postrzeganym na rynku usług stomatologicznych. Specjalnie dla portalu Dentonet.pl wywiadu udzielił lekarz dentysta, wiceprezes OIL w Krakowie oraz członek Naczelnej Rady Lekarskiej – Robert Stępień.

 

Jak kształtować wyjątkowy wizerunek praktyki stomatologicznej, na co zwrócić uwagę, co sprawi, że wyróżnimy się na rynku?

Praktyka stomatologiczna, która chce wyróżniać się na rynku in plus powinna tak kształtować swój wizerunek, by być postrzegana przez pacjentów jako rzetelna, posiadająca i prezentująca wysokie kompetencje medyczne. Profesjonalizmowi każdego z pracowników gabinetu (w tym personelu pozamedycznego) winna towarzyszyć dbałość o ciągły rozwój. Placówka powinna być odpowiedzialna za zdrowie pacjenta, kierować się zasadami uczciwości, tzn. obiecywać to, co jest możliwe. Dzięki temu zyska wiarygodność, opinię gabinetu, na którego pracownikach można polegać. Pożądaną cechą jest także elastyczność – pracownicy gabinetu powinni konstruktywnie reagować na każdą potrzebę pacjenta, inspirować się jego potrzebami, a także oferować nowatorskie rozwiązania.

 

Jak dbać o reputację gabinetu i jak ją naprawić w sytuacji, gdy straciliśmy w oczach pacjentów?

Reputację buduje się latami, a można ją stracić w jeden dzień. Dlatego zmiana wizerunku jest częstym zabiegiem poprawiającym reputację. Elementami, z których można korzystać przy wzmacnianiu reputacji są:

•              wykształcenie,

•              fachowa wiedza medyczna,

•              doświadczenie zawodowe,

•              doświadczenie życiowe,

•              wrażliwość emocjonalna,

•              umiejętności społeczne demonstrowane w praktyce,

•              przekonania moralne i etyczne.

Każdy z tych elementów powinien być oceniony w kontekście wpływu na spełnienie oczekiwań środowiska lokalnego. W zależności od wyników takich badań wypracowana strategia wzmocnienia wizerunku powinna koncentrować się na wartościach akceptowalnych społecznie i będących mocną stroną ordynującego lekarza dentysty i jego zespołu.

 

Jak wzmacniać pozytywny wizerunek praktyki stomatologicznej? Czy jest jakiś moment, od którego nie musimy już pracować nad wizerunkiem, czy jest to proces ciągły?

Wzmacnianie pozytywnego wizerunku to mówienie tego, co chcieliby słyszeć o nas pacjenci i dawanie na to dowodów. Jeśli zaprzestajemy pracy nad swoim wizerunkiem, to nasza świadoma kompetencja w tym zakresie w miarę upływu czasu przeradza się nieświadomą kompetencję, a stąd już tylko krok do nieświadomej niekompetencji. „Świadomość daje mi władzę”, więc rzeczą niezwykle ważną w tym procesie jest wiedza o tym, jak w czasie zmieniają się społeczne oczekiwania wobec zawodu lekarza dentysty. Uchwycenie trendów i intuicja, w którym kierunku rozwijać strategię wzmacniania wizerunku, są niezbędne do tego, aby nie pozostać w swoich działaniach w tyle w stosunku do innych.

 

Co zrobić, byśmy byli rozpoznawani na rynku, absolutnie unikatowi?

Po pierwsze określić, w czym jesteśmy wyjątkowi, co wyróżnia nas od innych. To odpowiedź na pytanie, w jakim zakresie pacjent otrzymuje coś więcej niż oferuje inna praktyka będąca w zasięgu jego możliwości. Należałoby pogrupować pacjentów według ustalonych przez siebie kryteriów, takich jak np. wiek, płeć, miejsce zamieszkania, status zawodowy czy społeczny, a następnie zastanowić się nad ich oczekiwaniami i dopasować swoją strategię wyróżniania się do tej grupy, na której nam szczególnie zależy pod kątem predyspozycji zawodowych własnych oraz całego zespołu. Można to zrobić, pytając siebie, swój zespół oraz potencjalnych pacjentów, w czym moja praktyka mogłaby być inna, specyficzna, wyjątkowa i niepowtarzalna. Oczekiwania pacjentów zmieniają się w czasie, dlatego wzmacnianie swojego wizerunku zgodnie z oczekiwaniami społecznymi jest procesem ciągłym.

 

KL


Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres