Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Gabinet stomatologiczny na Facebooku – jak, po co, dlaczego?

1 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Gabinet stomatologiczny na Facebooku – jak, po co, dlaczego?

Gabinet stomatologiczny na Facebooku – jak, po co, dlaczego?

Czy Facebook się kończy? To pytanie w internetowej rzeczywistości pada od wielu lat. Słabnącą popularność tego serwisu i jego rychły koniec zapowiadano już wielokrotnie. Dziś też nie brakuje takich opinii. Zapowiedzi póki co nie potwierdzają się, więc z całą pewnością warto zainwestować trochę czasu (pieniędzy?) w zaistnienie w facebookowej społeczności.

Punkty usługowe, sklepy, restauracje – na Facebooku funkcjonuje niemal każda branża. Firmowe konta (tzw. fanpage) dają szerokie możliwości promocji swoich usług i pozyskiwania nowych klientów. Jakie korzyści może dać Facebook gabinetowi stomatologicznemu i czy zawsze trzeba za to płacić?

Pozyskiwanie nowych pacjentów, budowanie zaufania, bliskości i pewnego rodzaju lojalności już obecnych pacjentów, promocja gabinetu, informowanie o usługach i promocjach – to oczywiste możliwości i zalety dobrze prowadzonego fanpage’a.

Dobrze, czyli jak?

Tego właściwie nie wie nikt (algorytmy Facebooka pozostają tajemnicą dla użytkowników), ale na pewno warto trzymać się kilku podstawowych zasad. Postaramy się zaprezentować kilka pomysłów na prowadzenie konta swojego gabinetu.

Ważne jest, by konto gabinetu nie sprawiało wrażenia „tylko” konta. Musi stać za nim człowiek – lekarz dentysta prowadzący praktykę. Warto dać się poznać. Zdjęcie z wakacji? Czemu nie! Informuj pacjentów o szkoleniach, w których wziąłeś udział. Pisz też o swoich pasjach, wzbudź sympatię i zaufanie.

Pokaż skomplikowane przypadki z gabinetu (oczywiście z zachowaniem tajemnicy lekarskiej i ochroną danych osobowych). Zbuduj w sieci wizerunek eksperta. Udzielaj porad, informuj o nowościach w branży i pokaż, że jesteś na bieżąco ze światową stomatologią.

Facebook to doskonałe miejsce do informowania o promocjach. Tu możesz także inicjować te promocje, na przykład organizując głosowanie wśród pacjentów – z jakich usług chcą skorzystać na specjalnych warunkach. Skaling? A może wybielanie?

Twoje odpowiedzi na komentarze, pytania, wskazówki – to podstawa. Im szybciej, tym lepiej. Szczególnie ważne jest odpowiadanie na krytyczne uwagi czy „zażalenia” po przeprowadzonym leczeniu. Należy zapytać dlaczego pacjent jest niezadowolony i przedstawić swoje stanowisko.

Robisz remont poczekalni? Zapytaj pacjentów, w jakich warunkach będzie im przyjemniej czekać na wizytę. Konsultuj ze swoimi fanami na Facebooku wszystko to, co możesz konsultować. Rozmawiaj, pytaj, odpowiadaj.

Ogromne znaczenie ma regularność wpisów. Dwa wpisy dziennie, a może trzy tygodniowo? Tu również nie ma jednej recepty na sukces. Ważna jest natomiast wspomniana regularność i cierpliwość. Nie można spodziewać się, że po miesiącu prowadzenia konta na Facebooku będziemy mieli imponującą liczbę fanów. To musi potrwać.

Facebook to dziś już nie tylko komputer z dostępem do Internetu. Zwykle korzystamy z Facebooka na telefonach komórkowych, dlatego serwis ten stał się dobrym narzędziem komunikacji. Możliwość umówienia lub potwierdzenia (a także odwołania) wizyty tą drogą z pewnością spodoba się wielu pacjentom.

Czy warto płacić?

Statystyki mówią, że posty, które publikujemy na swoim koncie, standardowo wyświetlą się u 10% osób, które „polubiły” nasze konto. Tu z pomocą przychodzi Facebook Ads. Za opłatą platforma ta pozwoli dotrzeć do konkretnej grupy osób, które wcześniej nie słyszały o naszym gabinecie. Szczegółowo wskazujemy grupę osób, do której chcemy dotrzeć. Pytanie, jaka to grupa? Pacjentem gabinetu stomatologicznego może być każdy, niezależnie od wieku, płci, zainteresowań, wykonywanego zawodu czy posiadanego wykształcenia. Jedynie miejsce zamieszkania ma tu pewne znaczenie, choć nie zawsze, bo nie raz słyszymy o dużych odległościach, jakie pokonują pacjenci do swojego ulubionego stomatologa. W Dentonecie znamy pacjentów mieszkających w Krakowie, którzy na leczenie stomatologiczne regularnie jeżdżą do Łodzi.

Czy więc warto reklamować się i płacić za promocję postów? Tu nie damy jednoznacznej wskazówki. Faktem jest, że post opublikowany na fanpage’u wyświetli się bez wsparcia finansowego u zaledwie 10% naszych odbiorców. Ale każda reakcja użytkownika (polubienie, udostępnienie lub komentarz)  zwiększa atrakcyjność i zasięg naszego posta, pozwalając dotrzeć do kolejnych osób. Niezależnie od tego, czy chcemy płatnie promować posty czy nie, musimy więc zadbać o jak najwyższą jakość publikowanych treści.

I tak właściwie wszystkie wskazówki sprowadzają się do jednego. Rodzaje wpisów, ich regularność bądź nieregularność, forma (grafika, link do strony, notatka) – wszystko ma znaczenie całkowicie drugorzędne. Najważniejsza jest treść.

Niewątpliwie dobre prowadzenie konta na Facebooka wymaga nakładu czasu. Może warto poprosić o pomoc innych pracowników gabinetu (asystentkę, recepcjonistkę) lub kogoś z rodziny?


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Dentonet - etyka zawodowa w pracy asysty stomatologicznej
Etyka w pracy asystentek i higienistek stomatologicznych Asysta

W polskim ani unijnym prawodawstwie nie istnieje dokument, który regulowałby etyczne aspekty pracy asystentek stomatologicznych, tak jak w przypadku lekarzy czyni to Kodeks Etyki Lekarskiej. Istnieje jednak kilka zasad, których przestrzeganie gwarant...

Pacjent wybiera lekarza dentystę... Czym się kieruje w swoim wyborze? Lekarz

- Zleciłem przeprowadzenie ankiety z pytaniem „Kim jest dla Ciebie dobry lekarz?”. Ponad połowa ankietowanych osób odpowiedziała, że dobry lekarz to ten, który dobrze traktuje swojego pacjenta – opowiada w rozmowie z Dentonetem Zbigniew Kowalski, któ...

Stomatologiczne IQ – nowe pojęcie w stomatologii Lekarz

Stomatologiczne IQ pacjenta – to nowe pojęcie w polskiej stomatologii, które w życie wprowadza Kamil Kuczewski, wykładowca, szkoleniowiec, doradca, trener rozwoju praktyk stomatologicznych. Czym jest stomatologiczne IQ, jak je rozwijać, jakie może da...

ROZWIŃ WIĘCEJ
reklama gabinetu - Dentonet.pl
Zakaz reklamy usług dentystycznych niezgodny z prawem UE Lekarz

Jak poinformował PAP, Trybunał Sprawiedliwości UE uznał, iż obowiązujący w Belgii zakaz reklamowania usług leczenia jamy ustnej i zębów jest niezgodny z unijnymi przepisami. Kraje członkowskie mogą wymagać od lekarzy etycznego postępowania, ale nie m...

Konferencja naukowa "Dental Soft Skills" już 6 maja w Łodzi Lekarz

Już 6 maja Polskie Towarzystwo Studentów Stomatologii zaprasza na konferencję naukową "Dental Soft Skills". Odbędzie się ona na terenie Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, w auli Wschodniej przy ul. Pomorskiej 251.Aby odnieść zawodowy sukces, lekarz den...

numer telefonu na recepcie - Dentonet.pl
Telefon pacjenta na recepcie? Ministerstwo nie widzi takiej potrzeby Lekarz

Środowisko farmaceutyczne apeluje o zapisywanie na receptach numerów telefonów pacjentów. Interpelację w tej sprawie złożyła do ministra zdrowia posłanka PO Ewa Kołodziej. Wiceminister Krzysztof Łanda w odpowiedzi stwierdził jednak, że resort nie prz...

Dodaj komentarz (1 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

ZOBACZ KOMENTARZE
www.stomatologia.314.pl www.stomatologia.314.pl
W naszej opinii jest w tym sporo słuszności ażeby posiadać konto choćby na FB.
Dorośleje nam pokolenie Milenialsów, którzy siłą rzeczy używają mediów społecznościowych każdego dnia, tak więc chętnie komunikują się z gabinetami właśnie poprzez FB :)
[komentarz edytowany]
Oceń komentarz:     1: : 0 Odpowiedz
Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres