Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Elbląski portal przeprasza lekarzy dentystów

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Elbląski portal przeprasza lekarzy dentystów

Elbląski portal przeprasza lekarzy dentystów

Tendencyjność, napastliwość, krzywdzące dla elbląskich stomatologów uogólnienia – to błędy popełnione przez autorkę artykułu zamieszczonego na łamach portalu elblag.net. W tekście o wymownym tytule „„Za błąd dentysty możesz domagać się odszkodowania” padło stwierdzenie szkalujące dobre imię elbląskich stomatologów. Zdaniem autorki, „Leczenie kanałowe, wyrwane zęby czy zgorzel – to tylko nieliczne efekty złej diagnozy elbląskich dentystów, które dziś mieszkańcy muszą leczyć prywatnie z własnej kieszeni”.

W kolejnym akapicie autorka stwierdza wprost: „Szybka reakcja i dokładne rozpoznanie to atut niewielkiej ilości elbląskich dentystów”. Ta mocno kontrowersyjna teza jest poparta wątpliwej jakości przykładami, które w zamierzeniu autorki mają zilustrować kiepską pracę miejscowych stomatologów: – Miałam sytuację, że uciekłam kiedyś z fotela dentystycznego. Ale nie przez strach – jedna z Pań zabierała się do zatruwania zęba… Tylko nie tego co trzeba. Kiedy zorientowałam się, że nie ma pojęcia co robi, po prostu wstałam i wyszłam.

Szkoda, że wypowiedzi „skrzywdzonych” pacjentów – utrzymane w stylistyce typowej dla wpisów pojawiających się w medycznych wyszukiwarkach typu ZnanyLekarz – nie zostały w żaden sposób zweryfikowane. Ewidentnie zabrakło opinii drugiej strony czy próby wyjaśnienia opisanych sytuacji. Zamiast tego artykuł zawiera wyraźną sugestię, że większość elbląskich dentystów nie potrafi odróżnić zdrowego zęba od zęba wymagającego leczenia endodontycznego i ma problemy z prawidłowym założeniem wypełnienia (bo leczone zęby szybko psują się „od środka pod plombą”).

Informacja o artykule szkalującym dobre imię elbląskich stomatologów została przekazana Okręgowej Izbie Lekarskiej w Gdańsku przez jedną z miejscowych dentystek wraz z prośbą o podjęcie stosownych działań. Warto podkreślić zdecydowaną reakcję OIL, a zwłaszcza pani wiceprezes, lek. Barbary Sarankiewicz-Konopki. W liście do portalu pani wiceprezes zażądała przeproszenia elbląskich lekarzy dentystów, oraz wszystkich osób, które takim sformułowaniem mogły poczuć się dotknięte. Dodatkowo podkreśliła fakt nierzetelności dziennikarskiej autorki artykułu, która w swoim tekście przywołała trzy sytuacje, jednostronnie przedstawione przez pacjentów niezadowolonych z wizyty u lekarza dentysty.

Ponadto lek. Barbara Sarankiewicz-Konopka wskazała, iż w elbląskiej delegaturze zrzeszonych jest ponad 200 lekarzy dentystów, którzy tygodniowo udzielają nawet powyżej tysiąca porad. Wydawanie tak ostrych osądów na podstawie trzech omówionych przypadków jest wysoce krzywdzące i narusza dobra osobiste elbląskich lekarzy dentystów.

Interwencja gdańskiej OIL odniosła pozytywny skutek. Redakcja serwisu elblag.net zamieściła na swojej stronie oficjalne przeprosiny, wyjaśniła również, że autorka artykułu nie jest już pracownikiem portalu, a kontrowersyjny tekst został usunięty ze strony.


B.Sz.


Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres