E-mail
E-mail

Kara za nieodwołaną wizytę? „Pacjenci muszą zrozumieć, że to jest w ich interesie”

– Dobrze określone procedury, zrozumiałe dla każdego, szczegółowo wyjaśnione podczas pierwszej wizyty mogą naprawdę pomóc. Pacjenci zrozumieją, że jeśli ten problem zniknie, kolejki do lekarzy specjalistów staną się krótsze – mówi w rozmowie z Dentonetem ekspert Business Centre Club Marta Chalimoniuk-Nowak. Dodaje, że pacjenci zrozumieją i docenią taki regulamin, natomiast samą formalną możliwość „karania” pacjentów za nieodwoływanie wizyt, do których z ich winy nie doszło, daje prawo. Oczywiście wcześniej zadbać należy m.in. o sprawną komunikację, bo do wielu placówek medycznych dodzwonić się jest bardzo trudno.
Temat kar za nieodwoływanie wizyt pojawił się w publicznej dyskusji kilka tygodni temu, kiedy Ministerstwo Zdrowia poinformowało, że rozważane są możliwości obciążania pacjentów za niestawianie się i nieodwoływanie wizyt w placówkach finansowych przez NFZ. – Warto wiedzieć, że prywatne praktyki medyczne taką możliwość mają od 16 lat – podkreśla Marta Chalimoniuk-Nowak.

[0]
0.00 zł Zobacz

Formularz zamówienia

NazwaCena
Anuluj

Podobne filmy

get_footer();